2011. augusztus 27., szombat

mert meg sosem...

...irtam a varosrol, ahol elek.
Limerick (irul: Luimneach)
A varost a vikingek alapitottak.
Irorszag 6. legnagyobb varosa, Munster tartomanyban talalhato.Az Ir-szigetnek osszesen 32megyeje (county) van, Limerick pedig az egyik county council- megyeszekhely.A Shannon folyo torkolatanal epult, az Atlanti-ocean egy, melyen a szarazfoldbe benyulo obleben helyezkedik el.
Teljes lakossag elovarosokkal kb 91.000fo.




Be safe in Limerick


A lakossag osszetetele eleg erdekes.10emberbol 9ugyanis bevandorlo.A legtobben feketek,indiaiak es lengyelek.
Valoszinuleg a hatalmas kulturalis kulonbsegekbol, es a bevandorlo munkanelkulisegebol is adodik az a nagyon rossz statisztika, miszerint az orszag egyik legveszelyesebb varosa.
Egy-egy hetvegi ejszaka leginkabb a nyari siofokra emlekeztet, minden 2.emberke be van allva a drogoktol.(Multkor epp buliztam a baratokkal, amikor is a szemem elott tortent az eset, hogy a nagy tomegben egy lany meglokott VELETLENUL egy sracot (ugyan kerlek,ez mindenhol elofordul), de a srac aki lathatolag nem volt  tudatanal egy hatalmas pofont adott a lanynak, es a biztonsagiak is alig birtak leallitani.)
Tudvan a korulmenyekrol hogyan van merszem megis ilyen emberkek koze mereszkedni?Egyszeru, mindig legyen veled legalabb egy fiubaratod, aki beved.Hasznalj mindig taxit,-de azert vigyazz hogy lehetoleg fekete sofort ne fogj ki-, legyenek nalad az irataid ha egy rendor igazoltatna, es ami a legfontosabb te maradj jozan, es Soha senkitol ne fogadj el italt.Vigyazni kell, de azert nem kell parazni es egesznap a szobadban kuksolni.Annak mi ertelme lenne,nem igaz?

Az area, ahol a csaladdal elek viszonylag biztonsagos kornyeknek mondhato.Kb 7honap utan (jha, hat a szemfulessegemre se adjunk a jovoben) tunt fel az utcaban az a bazi nagy tabla, miszerint az egesz utca be van kamerazva.Aztan lecsekkoltam, es tenyleg ott vannak azok a kamerak.
Ami eloszor nagyon furcsa volt, hogy 1-1utcaban a hazak egyformara epultek.Hiaba szinesek, rettento unalmasak.(Bar az en utcamat egy masik teny is szinesiti, pl az utca kozepen jatszo, vagy epp az aszfaltra rajzolo gyereksereg.Egesz nap felugyelet nelkul, keso estig kint vannak.Hol vannak ilyenkor a szulok??!)





Crescent Shopping Centre- avagy ahol ertelmet nyer keveske szabadidom

Kb 5perc setara van a legtobb kedvenc boltom.Kell ennel tobb ok a penzszorasra?:)
Pl a Tally Weijl-ben hetente kifogom az akciokat, es kb negyed aron veszem meg azokat a cuccokat amikrol otthon jobb esetben csak ahitoznek.
A masik kedvelt program a "jarjunk naponta tescoba, mert az olyan csudijooo".Ha egy kicsit kiszakadnek a gyereksirasbol, beultetem babat a kiskocsiba, es kedves jofej au pairkent felajanlom hogy elmegyek bevasarolni, nha meg jon velem a gyerek is.Anyukanak ez csak jo, meg nekem is, hiszen addig is emberek kozott lehetek.-Bar megjegyeznem elegge irratalo tud lenni mikor egy tizeneves kis ringyonak neznek aki mar egy gyerekkel buszkelkedhet.Igen, mert az senkinek eszebe sem jut hogy esetleg au pair lennek vagy mi.

People Park- a legkozelebbi park, 10-15perc kocsiutra!

Az ir idojaras nem igazan kedvez a szabadteri szorakozasnak, de ha egyszer kisut a nap, gyerekeimet vissza sem tarthatnám a jatszotertol.Minden egyes alkalommal ugy megyek ki, hatha osszefutok egy sorstarssal, de a tobbi au pairnek se hire, se hamva.Nem is ertem.
De a legcukibb az volt mikor multkor megkerdeztek kiscsajomtol hogy en ki is vagyok, o csak annyit valaszolt, she is dori, my big sister:))) Olyan cukkancs volt, elmorzsoltam par konnycsepet aztan posztoltam is facebook uzifalra nagy boldogsagom.:D






Ohhhh Noooooo.The rain is coming:D


Smyths Bar/Icon Club- fuggo lettem:D

Biztosak lehettek benne hogy errol a helyrol meg sokszor hallani fogtok tolem, nagyvonalakban annyit hogy a biztonsagi mar csak mosolyog ha meglat.Hetfotol-vasarnapig party van,az a jobbik fajta.Also szinten ingyenes buli, sokszor elo zene is, fent pedig 2terem.Bar az arak eleg huzosak (12euro a belepo..italokat meg sem emlitenem) de nekem is kijar a szorakozas.nha:.
Az atlag ir lany ha elmegy partyba, az tenyleg nagyberuhazas.Tokeletes smink, haj es a legdivatosabb ruha a kis cipellovel.(Mit nekik az idojaras, szakado eso vagy szelvihar..)Hat errol csak annyit hogy en szeretek kilogni a tomegbol, es azert megyek hogy jol erezzem magam.
















Ha mar a varosrol irok nem felejtem el megemliteni- ha nem is tartozik eletem szerves reszehez...

King John's Castle
Sokáig Írország legnagyobb erődítménye volt, mára csupán a belső vár maradt meg.De a latvany lenyugozo..



Clarion Hotel



A Shannon folyo a hidjaival



St. John's Katedralis 



Hmm.A katedralishoz van is egy sztorim.Epp varos felfedezo turan voltam amikor betevedtem egy utcaba.Mentem,mentem es egyre csak feltunobb lett a buz ami az utcabol arad, hogy 10percen belul 2feltunoen drogos emberke is elhalad mellettem (ahh nem voltam bekaksizva) es hogy minden sarkon rendor all.Az utcan alldogalo emberkek pedig eleg feltunoen bamultak.Es mikor egy idos nenit leakartam szolitani megis merre vagyok ELFUTOTT elolem.WTF?:D Szoval itt jottem ra hogy egy gettoba keveredtem:D Gyors foto a katedralisrol es mar majdnem sirtam a paratol hogy nem kerulok ki innen elve, osszevissza bolyongtam mire talaltam egy helyijaratos buszt amire egy hatalmas lendulettel felpattantam es vissza sem neztem.

Akarmennyire szep is a varos, de a kedvenc helyem MINDIG is ez az utca marad...




Ahonnan ez indul..



Ide:




Kicsit sem celzas erteku:)))

XxX

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése