2010. szeptember 22., szerda

Az elso bejegyzes Irorszagbol

Hmm.. Kicsit le vagyok maradva..Lassan 3 hete itt vagyok, es meg egy bejegyzesre sem futotta az idombol. Szornyu:D
Szept. 5en reggel 8korul megerkeztem Corkba.Az utazas lefarasztott,mar arra sem volt energiam hogy izguljak a csaladdal valo talalkozas miatt. Mikor kezdett ereszkedni a gep sikerult par dolgot szemugyre venni, pl megdobbenve tapasztaltam hogy teljesen ures volt az autopalya. Az elozo napi londoni porgesre visszagondolva azt hittem fagyifalvara kerultem.A zold legelokon es teheneken kivul semmi mast nem lattam.Landolas utan hamar meg lett a borondom,es annak ellenere hogy nem volt lezarva se lefoliazva, nem tunt el semmim. Apuka jott ki elem, probalt velem kommunikalni a kocsiban, de csak neztem ki a fejembol.Nha jha, az elso benyomas.Biztos boldog volt,hogy engem valasztottak:D
Kb 20perc mulva meg is erkeztunk, anyuka es a baba mar vartak.Gyors reggeli,majd korbevezettek (a kicsinek nem epp nevezheto) hazban. Rogton ugy fogadtak mint egy kedves ismerost, nagyon kozvetlenek voltak velem.Szoval felmentem a szobamba, ledobtam a cuccomat es mar aludtam is. Arra ebredtem,hogy szoltak vacsora ido van,ha gondolom menjek le.

1. het
Hetfo reggel, elso munkanap.Ha lehet igy nevezni.Anyuka itthon maradt velem, es mindent pontosan elmondott,megmutatott vagy epp leirt.Ha vmit nem tudtam segitett, sokkal konnyebb volt igy nekem.Este vacsoranal oda adtam az ajandekokat,nagyon orultek neki, es en is, hogy a hazamrol beszelhettem:)
A turo rudinak sajna vege lett a taskaban es a kukaban landolt, pedig ugy szerettem volna megkostoltatni veluk.Az otthoni, de kulfoldi barataimnak is mindig ez volt az elso amit vettem.

Kedd, eloszor egyedul. Zokkenomentesen telt a nap, sot hogy legyen meg jobb delutan kaptam egy smst egy itteni au pairtol, Kathy-tol (nemet) melyben udvozol, es szolt h este talakozik baratnoivel Fermoyban,ha van kedvem nyugodtan tartsak vele. Fermoy kb 10 km-re levo kis varoska, ott van egy hangulatos kis pub, ahol a kornyekbeli au pairek talalkoznak. Persze hogy igent mondtam, es orultem,hogy erkezesem utan 2nappal mar baratokat talaltam.
Este ertem jott, mig vartuk a tobbieket megmutatta a kornyeket.Szep hely, azt is megtudtam hogy Michael Flatley-nek is itt van haza.(ir tancos) Kathy meg 2napig maradt, most telt le a 9honapja.:S
9korul megerkeztek a tobbiek, igy eleg nemzetkozi lett a csapat.Megdicsertek az angolom, es en is meglepodtem, hogy mindenkivel sikerult elbeszelgetnem.Bar veluk sokkal konnyebb is, mint egy olyannal akinek ez az anyanyelve.
Draga, tenyleg nagyon draga minden. Egy eper izesitesu sort kertem, (nagy divat itt) amiert 8eurot fizettem.Ejfel korul elindultam haza.Kathyval taxit hivtunk,es 16 euroert haza is hozott minket.

Szerda es csutortok munkaval telt,a hetkoznapjaim teljesen egyformak.Fel9 korul kezdek, kis jatek, reggeliztetes, pelus csere majd alvas.Ebredes utan ebed, aztan vagy jatszoterre vagy parkba viszem.Es hoppa,mar el is telt a nap. Persze, eleg konnyunek hangzik, pedig nem az.Iszonyu faraszto.Mindig rajta kell hogy legyen a szemed, de kozben fozz vagy takarits, es azert ot se hanyagold el.fel6 korul vegzek, es addigra mar teljesen lefaradok. 7korul vacsora, aztan minden este elmegyek setalni.
Ezeket az esti setakat elvezem a legjobban.Kicsit egyedul lehetek..Nagyon szep a taj, es minden nap felfedezek valami ujat. Mar kedvenc helyeim is vannak, ahova leulok, es csak nezem az eget.Imadom hogy itt ennyire alacsonyan szallnak a felhok, es ha erosen fuj a szel, olyan hangja van mintha dorogne. ( ez mar oceani eghajlat)





Sajnos-mint a legtobb helyen itt Irorszagban- nincs kozvilagitas, igy legkesobb fel9re haza kell ernem.Nagyon sotet tud lenni, es igazan felelmetes is mikor egy lelek sincs az utcan, a szuk es kanyargos utcan mesz, 2oldalt csak fak vagy legelok vannak. Vilagito-melleny hasznalata kotelezo!!

Pentek este ismet Fermoy fele vettem az iranyt. Annabellel (nemet au pair, Fermoyban lakik) es Sophiaval(from Belgium, uj au pair Kathy csaladjahoz jott, 5percre lakik tolem)
A lanyok ismet ertem jottek.9tol-ejfelig a kedvenc helyunkon voltunk, majd ejfel utan atneztunk egy masik pubba,ahol elo zene volt.A lanyok mar 1korul befaradtak, igy en is kenytelen voltam haza jonni.

Szombaton koran keltem, erre a napra terveztem az elso 'varos nezos/ismerkedjunk az orszaggal' programot.fel12kor indult a buszom Rathcormackbol, ( kb 4km-re levo kis falu, ott van a legkozelebbi buszmegallo:D) igy apuka vitt ki kocsival.

Cork

45perc alatt Cork Cityben voltam.Tudtam,hogy ez lesz a kedvenc helyem, es gyakran fogom erre venni az iranyt.Indulas elott kaptam 1-2 jo tanacsot mi az amit feltetlenul nezzek meg, es hova menjek ha olcson akarok vasarolni.
Hat a kultursalis programok elmaradtak, miutan beszabadultam a Pennyes-be. Hmm.. Gyerekek:) A buszjegyem Corkba dragabb volt mint a cipo es a polo egyutt! amit vettem.hehhe.



Sajnos sok idom nem volt,miutan a hatalmas tomeg miatt a nezelodes lassan ment, plusz kb 30percet vartam a probafulkenel, so mire eszbe kaptam mar 4 ora volt.A buszom 5:45kor indult vissza. Boltbol ki, egy masikba be,megvettem a kotelezo kepeslapokat, majd 2utcaval arrebb fel is adtam oket. Voltam olyan ugyes,hogy ott elhagyjam a kedvenc napszemuvegem.Igy is nehezen tudok olyat venni,ami tetszik plusz jol is all, es erre tessek.2perc mulva vissza is mentem mikor feltunt, de addigra mar eltunt.Ezek az irek xD
A buszpalyaudvar katasztrofalis volt.Eskuszom a repteren 1000szer konnyebb volt eligazodni,mint itt.Majd mikor mar 100.szorra is korbejartam de nem talaltam a buszom felre alltam es ragyujtottam.Oda jott egy fiatal csajszi, es megdicserte a polom:) Jo fej volt, es elment informaciora megkerdezni hogy jutok haza,majd a megallot is megmutatta.
7elott be is ertem Rathcormackba, es mivel onnan mar csak autoval v gyalog tudsz tovabb menni,hat en a gyaloglast valasztottam.(valasztottam??- nem volt mas lehetosegem) Vegul sikerult egy kanyart elneznem, es igy a 20perces setabol csinaltam 1,5orasat.Hat ez van.


Castlelyons

A hely, ahol elek.
Castlelyons egy pici ir falu, kedves emberekkel, csendes utcakkal, es hatalmas legelokkel. Egyik este setaltam a jardan,es egy lo dugta ki a fejet a kerites folott. Nem akartam hinni a szememnek.Itt nem kutya vagy cica a haziallat, mindenki tehenet vagy lovat tart.Rengeteg vad nyuszit latni, kinezek az ablakon, ott ugralnak a legelokon,szabadon. cukik:)

Kepek:











Tudjatok en mindig is imadta a porgest, a nyuzsgest nah es persze a nagy varosi eletet, es megis igazan jol erzem magam itt. Miota megerkeztem nem stresszeltem, nem idegeskedtem, nyugodtnak es BOLDOGNAK erzem magam.
Most nem azt mondom, hogy egesz nap a szobamban ulok es elmeditalok, soooot. 3hete vagyok itt, de mar tobb honapnak erzem.Igenis elem az eletem, nem szamit milyen kicsi helyen is lakom.:)
Ha elszeretnek menni valahova mindig hoznak-visznek, otleteket adnak mi az amit feltetlenul nezzek meg, es tippeket hogyan tudok a legolcsobban kijonni.
A hetkoznapjaim ebben a kis falucskaban elem, de ha eljon a hetvege...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése