2010. október 24., vasárnap

Maskepp mint masok

1honapja es 1hete itt.Ennyi ido alatt sikerult egy kicsit belelatnom az itteni eletbe, most leirom az eszreveteleket.

Kozlekedes
- A buszok nagyon modernek, korszeruek. Otthon ha felultem a Kapos Volan egy jaratara sok esetben attol feltem feluton felmondja a szolgalatot. Ettol itt nem rettegek:)
A buszokat a busireann (http://www.buseireann.ie/) uzemelteti. Pontosan indulnak, nem jellemzo a keses, es ami meg meglepetes volt szamomra, de tetszik a rendszer, ha pl 2vel tobb utas van mint ahany hely, maris 2 busz indul. Es nem szamit hogy a 2.on csak 2ember utazik.
- A jegyet megtudod vasarolni a buszon, autopalyaudvaron, automatabol, vagy akar a neten is megrendelheted. Minden esetben megkerdezik hogy egy utra, vagy oda-vissza kered e
-Az utazo kozonseg szinte mindig ugyanaz. A fiatalok akiknek meg nincs jogositvanya, vagy a kulfoldi turistak. Itt mindenki min 2autoval rendelkezik, senki nem szorul a menetrendszerinti jaratra
- A szelvedon van egy kamera, a sofor felett elhelyezett plazman pedig tudod kovetni a kamera kepet. Erdekes, de.. meg nem jottem ra milyen celt szolgal
- Biztonsagi ov minden ulesen van, es hasznaljak is. Itt a sebessegkorlatozas nem olyan szigoru mint otthon, lakott teruleten belul is megengedett a 80km/h.
-Minden ki van tablazva, es ugyanaz a tabla az ut mindketoldalan megtalalhato. Mikor kresz-re jartam az oktato olyan buszken mondta Magyarorszagon mindenhol ott a tabla,nem lehet eltevedni.hahha. Latnia kellene itt mivan
- Nha es persze a legfontosabb, baloldali kozlekedes. Ha kocsival ha busszal megyek, meg mindig rosszul vagyok. Nem tudom megszokni. Az utak nagyon kanyargosak, es ha anyosulesen ulok, minden kanyarbol elobukkano kocsi latvanyatol sokkot kapok, ugyanis meg mindig a frontalis utkozes az elso gondolatom
- az utnak a szele nincs kivilagitva.Afo uton sem,nemh a kisebb utcakon.Eddig egyedul az autopalyan lattam fenyt,de ott is a zarovonal van kivilagitva, igy pontosan ugy nez ki, mint egy repteri kifutopalya

Etelek,etkezes
-Az elemiszerek sokkal nagyobb kiszerelesben kaphatok.Itt minden nagyobb:)
pl: tej-2l, muzli-1kg, meg a mars csoki is 2szer nagyobb m otthon
-a gyors ettermekben nincs kicsi menu, kozepes vagy nagy kozul tudsz valasztani.
-a tej sokkal finomabb,m otthon. Ha evente 2pohar tejet megittam,akkor is tulzok,DE itt... Napi 1litert siman megiszok.vagyis megeszek,a kedvenc muzlimmel
-a kenyer sokkal edesebb mint otthon, de az itteni pekarut nem szeretem.az osszes tartositva van es 1het utan is ugy nez ki mintha friss lenne,de az izen erzed,ez nem az igazi.
- az irek imadjak a krumplit.Ezen mar kicsit kivagyok borulva,de tudjatok mit eszek minden egyes nap vacsorara?? parolt krumpli,parolt hus, parolt sargarepa es/vagy parolt cukorborso.Ez nekem tul egeszseges :) Aki ismer az tudja, hogy otthon 3dolgon eltem.cigi,energia ital,es ha epp eszembe jutott a kaja bekaptam egy csokit.Orulok en neki hogy ilyen kajat kapok,de az en magyar gyomromnak ez fura.Elek halok a csipos es fuszeres kajakert,de itt a parolt dolgoknal kifujt a konyhamuveszet

Uzletek,vasarlas
-A ruhak-foleg nagy varosban-nagyon olcsok.A markas cuccokat is negyed aron megkapod
-Megszoktam hogy ha megnezek egy ruhat es nem tetszik szepen visszaakasztom a helyere.Sztem ez a normalis..Itt az emberek tobbsege a nem tetszo darabokat csak lazan a foldre dobjak.Sokkal tobb elado es dolgozo van, de zaras elott 1oraval igy is terdig gazolsz a ruhakban
-A nagyobb uzletekben akar 30probafulke is van,de igy is min 20-30percet kell varnod mig sorra kerulsz.Termeszetesen itt is csak 4ruhat vihetsz be egyszerre, ez ok...De ki az az ember aki 2.szorra is be akar allni a sorba?? A fulkek elott all egy dolgozo,aki figyeli mennyit viszel be, igy tenyleg muszaj betartanod a szabalyt
-Fizetes: Tobb kassza van, elottuk pedig egy kis kordon.Az elso kassza felett egy kis tabla, amin nyomon kovetheted hanyas kassza szabad, te oda tudsz menni fizetni.Tetszik a rendszer, gyorsan sorra kerulsz
 -Muanyag szatyrot itt nem kapsz, ne is vard, mindent csak papirzacskoba tesznek

Szorakozohelyek,bulik
-Nagyon szigoruan ellenorzik,hogy elmultal e mar 18.Sokszor a sima kocsma elott is kint all a 2biztonsagi,es oket nem tudod levenni a labukrol egy cuki mosollyal:)
Multkor epp cigit vettem, az automata a bejarati ajto elott volt.Oda jott a biztonsagi es ujra lecsekkolta a szemelyim.Ami tok aranyos, hogy eleg ritkan latnak magyar szemelyit, igy sok esetben csak hosszu percekig bamuljak mire kiszurjak hol a szuletesi datum
-A buli altalaban 11kor kezdodik, es minden esetben csak 2-2:30ig tart.Sosem tudtam megszokni.Az otthoni egyetemi partyk sokszor meg reggel 6kor is tartanak, igy ez nekem nagyon furi...
Ennek koszonhetoen ha epp egy varosban vagy, ahol egyszerre zar be az osszes szorakozohely,nos akkor mindenki egyszerre kerul utcara.Ami azt jelenti hogy akkora tomeg van mint delutan 4kor..A taxisok nagyon jol keresnek, es hihetetlen mennyisegu szemet is felhalmozodik
-Tilos a dohanyzas! A kisebb pubbokban nem,de a nagyobb discokban ki van alakitva egy dohanyzo szoba-sokszor nem tul jo szellozessl-es csak ott tudsz ragyujtani.Voltam mar olyan helyen is ahol ez az udvaron volt megoldva, es fantasztikus erzes a melegrol egy szal semmiben kivonulni a hidegbe...
-A belepok 15-20 euro kozott mozognak
-Az Ir fiuk sokkal batrabban kezdemenyeznek mint a magyar pasik.Ugyanakkor sokkal ramenosebbek is..nem szeretjuk az ilyeneket..
-Mi az amit egyaltalan nem tudnak??-tancolni...sokszor elofordult hogy ultem es csak neztem..azon gondolkoztam ez felkellene venni es mehetne is youtube-ra..vagy epp napiszarra
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése